Vårtecken

Nästan en veckas blogguppehåll. Tiden går fort.
Vad ska jag skylla på denna gången? Det får bli jobb/praktik som få bli ursäkten.

Annars är väl det största samtalsämnet i Kalmar med omnejd det fantastiska vårvädret som har "drabbat" oss. Ett vårtecken är slutspel/kvalserie i ishockeyn, som pågår för fullt.

Var i helgen i Nyköping och jobbade lite. Fick se två hockeymatcher, där den andra blev den dramatiska med avgörande i sudden death. Nykomlingen Kallinge/Ronneby IF fortsätter sin succésäsong och är nu klart för kvalserien till allsvenskan. En kvalserie som faktiskt inleds redan i dag tisdag. Men tillbaka till Krif Hockey. Själv såg jag när de blev klara för division 1 nere i Helsingborg våren 2011. Jag såg även deras första ispass inför säsongen 2011/2012. Och känslan är att det kan gå hur som helst i kvalet till allsvenskan. Men jag tror inte deras defensiv räcker till. Mitt tips är att Sundsvall och Karlskrona tar de allsvenska platserna till säsongen 2013.  I kvalet till elitserien ser jag gärna att Örebro tar klivet upp tillsammans med Timrå. Men där tippar jag mer med hjärtat än hjärnan..

* Drygt fyra veckor kvar av min praktik på Barometern. Hårt jobb med bollkallen som gäller just nu. Efter påsk blir det Karlskrona igen i fem veckor, innan den sista skolmånaden väntar.

* Rubrikerna om Kalmar FF under försäsongen har mer handlat om alla skador än själva lagbygget. Nåja, även lite Nenad Djordjevic har det varit i media.

* Brorsan har varit med i Barran två dagar i rad. Känns som att jag snart får avsluta min praktik om det fortsätter i samma flöde. #Jäv. Dock är det tur att han inte är någon stor idrotsprofil i regionen...

* I morgondagens tidning är det premiär för Barometerns nya design. Blir spännande att se hur reaktionerna blir från allmänheten.

* Linus Klasen. Ja, vad säger man. Nja, mer uppmärksamhet behöver han inte.

Over and out
/Grozzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0