Tragik

I skrivande stund lever Boltons Fabrice Muamba, men tillståndet är fortfarande kritiskt. Han är inte den första spelaren som har kollapsat på fotbollsplan. De jag närmast tänker på är Marc-Vivien Foé som i Confederations Cup 2003 föll ihop och dog på planen. En annan jag minns var Benfica-spelaren Miklós Fehér som ett halvår efter Foes död gick samma öde till mötes. Tragiskt! Nu hoppas jag innerligt att Muamba klarar sig!

Ett desto roligare ämne är att Juventus vaknade till i går med en solklar 5-0-seger borta mot antagonisten Fiorentina. Mest imponerad blev jag av Mirko Vucinic som har otroligt mycket boll i sig, men gör alldeles för lite mål. Jag hoppas och tror att Juve kommer ge Milan en kamp om Lo Scuddeton ända fram till slutomgången. På tal om Juventus och Milan, så möts lagen på tisdag i den italienska cupen. Juve har en klar fördel, då vann den första matchen med 2-1 i Milano. Forza Juve!

* Ryktas att det händer grejer i Emmaboda i dag. Poliser med automatvapen. Kanske har en koppling till gårdagens mord i Karlskrona?

* I eftermiddag kan FBC Kalmarsund säkra en plats i allsvenskan. Slätalfys tuffa spelschema på slutet har tagit ut sin rätt. Ja, jag snackar innebandy.

* Johansfors slog Vissefjärda med 5-2 i en träningskamp. Bara en träningsmatch, men är det månne äntligen JIF:s tur i år? Endast Kosta kan svara på den frågan.

* Borås i morgon för intervju med en allsvensk lirare till examensarbetet.

* Annars börjar jag så smått längta till klassens Tjeckien-resa i mitten av maj. Två veckors semester. Kan nog vara det jag behöver inför sommarens jobb...

* Särskriva eller inte särskriva? Det är frågan...

* Har jag gjort rätt val?

/Grozzan

Kommentarer
Postat av: DjDempa

Jag sa ju det, äntligen har du fattat att han är en lirare av hög kaliber, Vucinic alltså.



puss&kram

2012-03-20 @ 17:33:52
Postat av: Grozzan

Där har du rätt, DjDempa…

2012-03-21 @ 22:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0