Comeback – eller?

Detta var verkligen inget som var planerat, men när en klasskamrat påminde mig om att mitt senaste inlägg på bloggen var den 27/1-2011, kunde jag inte låta bli… Men några noveller kommer det inte bli från min sida.
Vem vet, nästa inlägg efter det här, kanske kommer den 27 januari 2013.
Men nog om historia nu. Har ju trots allt lite att förtälja.

Först och främst
kan jag inte undgå att ta upp Makedoniens framfart i handbolls-EM.
Vilket lag, vilken publik, vilken lagmoral, vilka cigarettändare. Superlativen är många och välförtjänta. Det kunde lika gärna varit Makedonien som spelat EM-semifinal i kväll. Får inte Kiril Lazarov priset som EM:s bästa spelare är det en smärre skandal.

I lokalfotbollen, i mina hemtrakter rustar Vissefjärda GIF för strid. Och jag tror klubben får som man vill och spelar kommande säsong i division 5 sydöstra, istället för den "urtråkiga" division 5 södra. Något som även jag självklart hoppas på. Johansfors har fått en hygglig serieindelning, där man tillsammans med Kosta och Flerohopp får stå för favoritskapet. Tro det eller ej, men jag tror Örsjö "återigen" blir en outsider. Tror inte de floppar ett år till. Trots att Emmaboda har flera lovande talanger i klubben, går klubben mot en säsong i de nedre regionerna av elitfyran. Lindås/Långasjö däremot ser hyperintressant och allt annat än en plats i toppen får ses som ett fiasko!?
I division 6 Kalmar/Öland, tror jag Alsjöholm med bloggproffset Kim Ahlqvist, kammar hem en mittenplacering.

Annars längtar jag väl mest till att min praktikperiod hos Barometern ska ta sin början. Bara veckor kvar nu…
Åtta veckor på Barometern och fem på Blekingesport bäddar för en underbar senvinter/tidig vår.

Gällande helgen
kommer den spenderas i "metropolen" Holsbybrunn. I morgon (lördag) ska jag för första gången i karriären skriva om utförsåkning. DM-slalom i Vetlanda. Ska bli väldans kul det! Ska även försöka hinna med lite träning i form av simning.

Om någon vänlig själ skulle vilja hjälpa mig med bloggdesignen, hör av er direkt!!!!

Nybro Vikings tog i kväll över serieledningen från Mörrum i fortsättningsserien. Ett Nybro som verkligen förtjänar lite positiv kritik, efter all turbulens som varit. Nu har "krislaget" chans att knipa en playoff-plats till allsvenskan, vilket måste ses som en stor framgång för föreningen. Många unga killar har klivit fram, när det har varit som värst. Starkt!

Är galet sugen på att åka och se seriefinalen i fortsättningsserien mellan Nybro och Mörrum på söndag.

Slutligen kan jag "avslöja" att allt talar för att det blir sabbatsår från fotbollen. Men jag ska aldrig säga aldrig…
Beslut tas i dagarna.

Mer och roligare än så här blir det inte den här gången. Kanske blir det en fortsättning…

//Grozzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0