Oavgjord brödrakamp

Om bara några minuter är det presskonferens på GFA och allt talar för att det är serben Nenad Djordjevic, som ska presenteras för Kalmar FF. Lär ju inte varit det ekonomiska biten som avgjorde beslutet. Han har som bekant sin familj i Nybro och har enligt uppgifter skrivit på ett fyraårskontrakt. Ett klockrent nyförvärv för KFF, med en hel del internationella meriter. Smart KFF!
Hoppas jag får chansen att intervjua honom. På makedonska. Men frågan är om han förstår mig. Oavsett om han kommer lira mittback, ytterback, eller mittmitt kommer han bli en av allsvenskans bästa spelare. Det är att sticka ut hakan!

UPPDATERAT 12.40 : NENAD DJORDJEVIC ÄR KLAR FÖR KFF!


Som jag nämnde i mitt förra inlägg, så var det brödraderby i går. Viktor och Rasmus Elms lag möttes i Eredvisie. För att inte "förstöra" relationen mellan bröderna slutade matchen lika. Det blev 3-3 mellan AZ och Heerenveen. Det som gjorde matchen ännu större ur ELM-vinkel, var att både bröderna var lagkaptener för sina lag. STORT!
Nybros säsong tog inte helt oväntat slut i Olofström. Gott så. Nu blir det spännande att se vad som händer framöver, vad gäller ekonomin och värvningsarbetet. Försvinner varumärket "Vikings" för gott? Byter de klubblogga? Hur blir det med om ombyggnationen av Victoriahallen?
Många frågetecken, vilket ger Henric Gustavsson och CO många viktiga, men spännande beslut att ta framöver.

Milan-Juve? Visst hade det blivit en helt annan match om den blinde linjedomaren hade sett att Muntaris nick var i mål , med minst en meter! Starkt dock av Juve att komma tillbaka efter att ha varit utspelade i 65 minuter. Annars en magisk match i mina ögon. Men så är man färgad i sin bedömning. Fördel Juve!
Nytt praktikpass i eftermiddag/kväll!

-----------
* Inte ett ljud om brödrafighten i Fotbollskanalen Europa. Svagt!

* Tippade fel i lördagens melodifestival. Redan nu sticker jag ut hakan och säger att Loreen vinner finalen.

* Mycket intressant träningskamp mellan Kroatien och Sverige på onsdag. Iskallt om Hamrén inte ger Guidetti några minuter alls. Vilket mediedrev det skulle bli.

Det var allt för den här gången.

So long...
/Grozzan

Kommentarer
Postat av: Grabben i rummet bredvid

Jag får inte nog av dig Grozzan! Satt med och väntade på bilder från Holland i FKE.



Serben, ytter eller mittback. Bästa spelaren i Allsvenskan!?

2012-02-28 @ 15:16:39
Postat av: Grozzan

Grabben i rummet bredvid: Det får ingen! Lätt bäste spelaren i årets allsvenska. Wait and see...

2012-02-28 @ 18:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0