Hej Kalmar!

Jaha, då har jag gått och blivit Kalmarbo igen. Senast jag bodde här var sommaren 2010. Har faktiskt saknat staden en del. Nu blir det comeback i två månader. Lite iroinskt kommer jag bo i samma område, som jag delade ut morgontidningar i, för drygt två år sedan. Men nu väntar praktik på Barometerns sportredaktion i Kalmar. Och jag kan inte förneka att det känns lite smånervöst. Gjorde för sju år sedan ett par strödagar på Östran, men då kunde jag knappt stava till ordet "journalistik". Nu känner jag mig betydligt mer "redo" för praktik. Efter åtta veckor på "Barran" blir det ett kärt återbesök till Karlskrona och Blekingesport. 

Trots att inte Kalmar är känt för att vara en idrottstad vintertid, så finns det ett par spännande lag i toppstrider att följa. Sedan finns ju Kalmar FF:s nybygge att följa. Inte helt fel det heller. Blir nog bra det här.
Temperaturen ökar. En vecka kvar till innebandyderbyt mellan FBC Kalmarsund och Slätafly. Även en vecka kvar till den avgörande matchen mellan Mörrum och Nybro i hockeyettan. Även i handbollen börjar det dra ihop sig för Kalmarlagen.

Trots att Sverige vann Oddset Hockey Games, så jag svårt att höja på ögonbrynen för turneringen. Och jag säger detta trots att jag är en stor hockeyälskare. Tomma läktare, lam mediebevakning och lagom "rolig" underhållning. Nja, ge mig elitserien, allsvenskan och division 1 nu!

Får ju för all del inte glömma att både Kenny Jönsson och Mats Sundin har blivit hyllade "over there". Jönsson i New York och Sundin i Toronto. Stort! Två ledargestalter, med helt fantastiska karriärer. Båda har störts av skador, men har visat stora hockeyhjärtan båda två. Därför belönas de.


Kung Kenny som lagkapten i New York Islanders.

Visst är det
härligt att träningsmatcherna i lokalfotbollen har dragit igång. Visserligen är det aldrig fel att vinna, men man ska nog inte dra för stora växlar av resultaten nu i februari. Är ju trots allt minst två månader till seriestart. Men en vinst är alltid en vinst..

Lindås/Långasjö förlorade mot division 3-laget Lyckeby med 6-1 och Johansfors fick däng av Kalmar FF:s pojkallsvenska lag med 4-0. Väntade resultat? nja..
Vissefjärda jagar både spelare och ledare och att få spela i "rätt" division 5-serie. Fortsättning följer...

Visst är det grymt klantigt av Luis Suárez. Det håller inte att be om ursäkt i efterhand. Det funkar inte alltid så i livet. Men lika klantigt är det av Patrice Evra och Liverpools manager Kenny Dalglish. Skämskudde på alla tre!

* John Guidetti. Mer behövs inte sägas. Först landskamp mot Kroatien och sedan EM-truppen. Inget snack.

* Visst är det undebart att dagarna blir ljusare och ljusare. Speciellt när dagarna dränks av solsken. Sol, snö och några minsgrader, underbart var ordet.

* Sagan fick ett vackert slut. Zambia vann finalen mot Elfenbenskusten i Afrikanska mästerskapen efter straffar.

* Alla hjärtans dag på tisdag. Jojo du...
Men min klasskamrat Dennis kommer nog ha en helmysig alla hjärtans dag, gulligull!

* Firade farsans födelsedag i lördags. Stämningsfullt och mysigt. Precis som det ska vara.

* Jag önskar mina kära klasskamrater all lycka på sin praktik, såvida de inte "snor" ett sommarvikariat på min bekostnad..

* Simning, simning, siming - i love it. Siktar på Vansbro i juli månad...

* Snart måste jag ta beslut om var jag ska tillbringa sommaren...

* Hoppas ni gillade intervjun med Zoran Cipra. Siktar på att göra fler intervjuer med lokala spelare i Emmaboda. Vem som blir nästa "offer" får vi se...


Uttjatat men oundvikligt. John
Guidetti ska tas ut till EM 2012.

Nu blir det "Wallander".

/Grozzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0