Alla segrar räknas!

Ja, det var ett par dagar sedan det var allsvensk premiär. Jag vet!
Men vill ändå belysa lite premiärtankar. Kalmar FF tog en betongsäker seger borta mot Gif Sundsvall. Eller nä. Men man gjorde det som avgör fotbollsmatcher, nämligen mål! Det kanske är en klyscha, men alla segrar räknas! Nu ser alla KFF-fans fram emot hemmapremiären på annandag påsk mot AIK. Månne blir det ett nytt publikrekord på Guldfågeln Arena?

Mjällby som tippas i botten av experterna åkte upp till nationalstadion och snodde med sig en pinne hem till Blekinge. Och det ska man verkligen inte skämmas för.

Däremot borde alla så kallade experter skämmas. Att redan efter en omgång påstå att "det laget ser ut som en riktig guldkandidat" eller att "den förlusten har inte det laget råd med för att vinna SM-guld". Allt detta efter en av 30 omgångar. Patetiskt! Samma sak med Syrianskas "skrällseger" över IFK Göteborg. Syrianska har om alla är friska ett av alllsvenskans mest rutinerade mittfält. Louay Chanko, Sharbel Touma och Johan Arneng är inga dussinlirare. Och även om jag också har tippat Syrianska i botten, så är det ingen dunderskräll att de slog IFK Göteborg. Tänk om - gör rätt!

* Mitt favoritlag i Italien Juventus ångar på i ligan. I söndags krossades Napoli med 3-0. det känns som allt bara flyter på just nu. Det är bara att njuta. Laget har nu 30 matcher utan förlust i ligan och det vore rätt magiskt om Juve var obesegrade efter 38 matcher och ändå inte vunnit Lo Scudetton. Måste även nämna ett par ord om Manchester United. Även om de inte har imponerat under årets säsong - så likt förbannat leder de Premier League med ett par poäng. Men det vore ett underbetyg till den engelska ligan om de United tar hem det. City känns inte allt för heta just nu. Och både Arsenal och Chelsea är mil ifrån poängmässigt. För att inte tala om Liverpool...

* Var och kikade på Vissefjärdas cupmatch mot Alsjöholm. Har ett gäng med känningar i Vissefjärdas lag. Bland annat tränaren Richard Jäghagen, som jag kamperade ihop med under ett par år. Det var väl ingen spelmässig höjdare, men de rödvita gjorde målen. 6-0 blev slutresultatet. Comebackande målvakten Martin Leskovec gjorde en habil insats i holken. 

* Johansfors var i Kolboda och mötte division 4-laget Nättraby från Blekinge. Förlust med 0-1, och enligt rapporterna gjorde moderklubben en bra match. Jif kommer att bli mycket svårslaget i år.

* August Starkner och Mergim Pllana kommer att ösa in mål i årets division 5 sydöstra. Minst 20 baljor från vardera spelare. Klubben de spelar i: Kåremo.

* Karlskrona HK är grymt nära en allsvensk plats till säsongen 2012/2013. Fast det var man även i fjol, fast då fick laget kalla handen och snubblade bort sig i Huddinge... Nervdaller i år igen?

* På lördag, tillika påskafton, befinner jag i Göteborg och ser handboll. OS-kval till sommarens spel i London. Fyra lag: Sverige, Ungern, Makedonien och Brasilien gör upp om två direktplatser. Eftersom jag har lite makedonskt blod i mig, så blir givetvis matchen Sverige-Makedonien extra kittlande.

* En klasskamrat twittrade om vilka kurser han hade sökt till hösten. Det gjorde mig sugen, så jag valde även jag att söka lite utbildningar/kurser till hösten. Eftersom man inte vet hur arbetsmarknade ser ut efter sommaren, är det rätt smart se andra "utvägar". Mitt hetaste val var en psykologikurs i Kalmar, 30 HP.

* I kväll håller jag en halv tumme för Milan i CL-kvarten mot Barcelona. Jag unnar Zlatan Ibrahimovic en seger i kväll!

* Om drygt en vecka - 12 april kommer Barometerns lokalbollsbilaga Bollkallen ut i sfären.

*Nu dagarna innan påsk kommer jag att publicera två lokalboll Emmaboda-intervjuer.

Håll utkik!

/Grozzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0