Förnuft till fånga

Nej jag har inte lagt ner bloggen!
Jag har bara inte haft tid & uppdatera den.


Jag har tjatat ett tag om att min ekonomi inte är som den borde vara i dessa tider.
Men nu är det nock med det! Äntligen har CSN tagit sitt förnuft till fånga som jag vackert kallar det i rubriken.
CSN ska få en känga för sitt beteende i mitt fall. Men dom gjorde som jag ville och nu kommer jag få money.
Så det kommer att klirrar in 22 papp inom en vecka. GÖTT!

Nybro Vikings har haft en helt klart godkänd inledning på årets säsong. Laget känns trots att många spelare har lämnat som ett homogent lag. Tror att laget skulle behöva spetsas till med en powerplay back och en målspruta till forward. Målvakten Johannes Jönsson har verkligen fått en kanonstart som keeper i Vikings. Tror att han kan få ett rejält genombrott i år. Laget möter just nu Västervik och ställningen är 1-1 men jag tror det blir en Nybroseger med två mål till slut. Nu när jag tittar igen så är resultatet 1-5 till Nybro. Ser riktigt stabilt ut!
En match där nyförvärvet Ludvig Rantanen redan har gjort tre poäng i matchen. Ludvig har verkligen startat säsongen positivt. En division-två lirare som tränare Bendelin hittade i Hanhals. Bra research Torgny!
När jag ändå är inne på hockeyspåret så tycker jag att debatten om straffarna i årets elitserie har spårat ur. Jag är helt för straffar inom hockeyn!

Johannes Jönsson                   Foto: Martin Arnèr


I dag har skolan innehållet en mindre vanlig intervjuform för en journalist. Vi skulle på fem minuter intervjua en okänd person. Det hela skulle filmas, slutligen skulle vi göra en artikel på den information vi fått i från "intervjuoffret". Kan väl säga att man va lite "shacky" men när man väl satt sig med personen så gick det väl hyfsat tycker jag. Dock har jag inga kommenterar till vad jag tycker om själva övningen.

Jag kommer under sex veckor under vårterminen att ha praktik på en tidning.
Fortfarande är det inte officiellt var jag kommer att befinna mig under dessa veckor.

Biljävlen jävlas med mig!
BORA BORA, varför kan du inte bara vara snäll mot mig?
Mystisk skada på bromsbeläggen som inte var någon skada?

Har i dag gått på en eminent hälsovårdsundersökning. Konditionen var inte direkt var den en gång var.
Dock var blodvärdena ok, även syreupptagningsförmågan var skaplig. TACK SARA!=)

EXTRA EXTRA
Snön har kommit till Holsby!
Lär väl vara istid fram till April nu.
Och jag som inte har bytt däck än)=

Helgen kommer att spenderas i skogarna runt Emmaboda. Det blir 25-års fest på lördag. Det ska bli väldans trevligt det!

Måste avslutningsvis nämna något om klassen här på skolan. Har väl aldrig sett en sån brokig skara människor. Ska bli väldigt intressant hur samarbetet framöver kommer att fungera!

Thats all for nu!

//Grozzan

Kommentarer
Postat av: OM

Jag håller med om klassen. En intressant iaktagelse! "Brokig skara" var ordet!

2010-10-24 @ 22:31:15
URL: http://farjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0