Dramatik i "Knowland"

Av rubriken kan man utläsa att det var en synnerligen spännande natt som utspelades i Vetlanda.
Mer om dramatiken senare!

Jag har fortfarande inte förstått att jag gjort comeback här. Men det ska nog lösa sig. bara man nyktrar till.
Utformningen av bloggen blir ett spännande projekt.

Det kanske är en del av er som undrar vad Grozzan gör nu för tiden? 
- Jag går för tillfället på en journalistutbildning i Holsbybrunn(någon mil utanför Vetlanda). Det är en folkhögskola och utbildningen längd är på två år. Har snart gått 2 månader och jag trivs
skapligt. Jämför man med lärarstudierna så känns detta mer som mitt kall.

Nu till gårdagens dramatik som utspelades i skogarna runt Vetlanda
Det började med att vi fick soppatorsk mitt ute i skogen. Det var väldigt intressant
att se hur bilisterna hanterade oss. Jaja, till slut så hjälpte en vänlig själ oss och
vi kunde rulla vidare mot vår destination. Vårt första stopp var det lokala haket "slasket". En små trevlig pub där det bjöds på livemusik. Dock var det lite långtråkigt där inne så jag och Joel bestämde oss för att dra till den store "draken" i Vetlanda, STADSHOTELLET. Det var min första upplevelse av "Statt" och kanske inte sista. Vem vet!. Träffade på en annan klasskamrat som verkligen var inne i dimman denna natt. En trevlig kväll med trevligt sällskap=)

Taxibolaget/n i Vetlanda är ett skämt! 

Vintern har kommit till södra Sverige. I alla fall märks det på termometern.
BRRRRRRRRRRR!

Måste även ta med Frölunda Indians i dagens inlägg. Det är något som inte stämmer i föreningen det är väl alla införstådda med. Ända sedan Kent Norberg kom till klubben har klubben underpresterat. Kan det vara någon koppling där???? Även Mats Ahdrian kanske ska fundera på om det är dags att byta jobb.

Mycket starkt av West Bromwich Albion att knippa en pinne på OLD TRAFFORD. Det var nog många toppkonkurrenter till Chelsea som jublade då Villa lyckade ta en poäng av serieledarna. Seger för Chelsea och ledningen till andraplacerade Arsenal hade varit hela sju poäng efter bara 8 matcher. I dag kan City gå upp på en andraplats.

Dagen kommer att spenderas med ett mycket välbehövligt städ. Senare blir det en lung kväll med lite läs & käk.  
Ödesdagar är att vänta, då jag ska få besked från "underbara" CSN om jag ska få något Bidrag/lån under hösten.
Blir det avslag blir det väldigt kallt i november och december!

Ne nu är det slutskrivet för den här gången!

Over & Out!







/ Grozzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0