Allsvensk premiär

Sports hernia. Denna mystiska skada som verkar ha eskalerat i Kalmar FF. Senast i raden är nyförvärvet Nenad Djordevic. Har Kalmar FF tur är han tillbaka innan EM-uppehållet...
Jag som tokhyllade serben när värvningen presenterades. Men jag står fast vid mitt ord om att han kommer bli en otrolig stor tillgång för KFF framöver.

Så var dagen här. 31 mars. Dagen innan skämten ska hagla. Om en timme drar allsvenskan i fotboll i gång. Underbart. Även om jag saknar ett lag från Södermalm...
Verkar vara populärt att tippa allsvenskan, så jag har gjort ett försök jag med:

1. IF Elfsborg - Trots skadebekymmer i backlinjen har laget en enorm kreativ kapacitet i truppen. Guldfavorit.
2. Malmö FF - Hade ett litet svajigt 2011, men kommer studsa tillbaka i år. Ranégie i anfallet kommer ösa in mål.
3. Helsingborgs IF - Är stabila, men har ett kval till Champions league att tänka på. Har inte tillräckligt bred trupp.
4. IFK Göteborg - Har värvat en del. Tror som så många andra att det kommer ta ett tag innan laget klaffar ihop.
5. Kalmar FF - Hade de inte varit för skadorna på försäsongen hade laget fått en högre placering. Spännande lag.
6. AIK - Känns tråkiga och inte alls lika starka som de senaste åren.
7. Gais - Wanderson,Celik,Ijeh. En trio som kommer göra livet surt för många. Hur länge får de behålla trion?
8. BK Häcken - Ett stabilt mittenlag i år, inte mer.
9. Örebro SK - Trots Tobias Grahn tror jag inte det blir bättre i år.
10. IFK Norrköping - Hade det kämpigt som nykomlingar i fjol. Laget ser starkt ut. Klarar sig undan bottenstriden.
11. Djurgårdens IF - Trots "nysatsning" är inte årets Djurgården bra. Klarar sig dock kvar med marginal.
12. Mjällby AIF - Tappat Grahn och Löfquist, men har värvat ok. Det blir allsvensk fotboll på "Lister" även 2013.
13. Gefle IF - Svårtippade Gefle. Tränare Olsson lyckas "ännu" en gång rädda nytt kontrakt i slutomgångarna.
----------------------
14. Åtvidabergs FF - Kaxig nykomling med en skön musikvideo. Får det tuffare på planen. Ett ovisst kval väntar.
----------------------
15. GIF Sundsvall - Har tyvärr för dålig koll på Giffarna. Kan byta plats med Åtvid, men magkänslan säger GIF.
16. Syrianska FC - Egentligen vill jag ha kvar Syrianska kvar i allsvenskan. Men strulig försäsong och tunn trupp.

* Sveriges nya nationalstadion ska tydligen heta Friends Arena. Själv är jag tudelad gällande namnet. Gillar inte alls att arenor får företags/organisationsnamn. Men allt handlar väl om pengar. Till viss del kan jag förstå Black Armys kritik, men inte hela vägen.

* Och så lite hockey. Krisen i Djurgården är påtaglig. Men det hjälper inte att tränaren Charles Berglund gång på gång viftar bort matchernas betydelse. Dags att inse allvaret innan det är för sent. Men det är redan för sent. Tappar Djurgården poäng i kväll är det allsvenskan som väntar för kungliga Djurgården. Vilka gör då Timrå sällskap upp? Mitt tips om Örebro gick ju inte hem direkt... Får jag välja mellan Rögle, Karlskoga och Leksand blir valet Rögle!

* I gjorde jag det! Anmälde mig till en av de fyra "deltävlingarna" som ingår i en svensk klassiker, Vansbrosimningen. 3 kilometer tuff kamp i Dalarna. Har drygt tre månader på att komma i toppform. Ska fan fixa det!

* Ska kika på Vissefjärda-Alsjöholm i morgon söndag. Smålandscupen. Tydligen ska en viss målvakt göra "comeback". Ska bli kul att se. Tyvärr lär storbloggaren Kim Ahlqvist missa matchen. Bara hans frånvaro gör att Alsjöholm blir 50 procent sämre...

* En vecka kvar OS-kvalet i handboll. Kommer bli en fantastisk upplevelse.

/Grozzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0