Skadehelvetet

I och med att det börjar närmar sig allsvensk start i fotbollen börjar jag med att beröra Kalmar FF. Som jag tidigare har nämnt i bloggen har rubrikerna under försäsongen mer rört skadeländet Kalmar FF drabbats av. Inga direkta långtidsskador, men ändå skador som stör uppladdningen inför allsvenskan. Nu är Nanne Bergstrand så pass rutinerad att nog kommer hitta andra alternativ i truppen eller byta den taktiska dispositionen. Men trots att truppen är hyfsat bred, så tror jag att laget får det tufft i inledningen av allsvenskan. Annars är mina intryck att laget ser spännande och intressant ut. Helt klart ett lag för topp fem.

Jag har ju ett rätt öga till Frölunda i hockeyns värld. Dock blev Brynäs för tuftt lag. Frölunda förstörde sina chanser i slutspelet, genom att slarva bort en andraplats i slutomgångarna. Får laget bara behålla sin Göteborgstouch och spetsa till det lite så ser jag Frölunda som en guldkandidat till kommande säsong.

Only two weeks left at Barometern. Men jag kämpar på.

Sista bandyfinalen på Studenternas i Uppsala i eftermiddag. Lite vemodigt får jag erkänna. Neutral som jag är hoppas jag på en härlig bandyfest och en värdig avslutning på Studenternas.

Juventus-Inter i kväll. En vinst är ett måste om Juve ska hänga på Milantåget.
Målar en Mirko Vucinic i storform igen?

Djurgården Hockey - snart på en uterink nära dig

/Grozzan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0