Ra(h)mträff av Boro…

Eftersom jag befinner mig på höglandet och närmaste hockeylag är Boro Vetlanda HC, så slog måndagens uppgifter ned som en bomb. 36-årige Nicklas Rahm med över 300-elitseriematcher och ett SM-guld på kontot hade kritat på för Landsbrolaget. Rahm, som i fjol var med och förde upp Växjö Lakers till elitserien, la av efter säsongen. I stället har han varit fystränare i Lakers. Men när brorsan Magnus, tränare i Boro hörde av sig, kom hockeysuget tillbaka. "Största värvningen sedan storhetstiden i början på 1990-talet", dundrade Boros sportchef, tillika min klasskamrat Oskar Mattisson. Men Mattisson bet sig nog i läppen dagen efter…

Under måndagens träning med Lakers slog Rahm upp en gammal axelskada. Kontentan är att det inte blir någon comeback för Rahm som spelare. Såvida inte Boro går "lååååångt" i kvalet till division 1. Då finns en öppning att han kan komma tillbaka i form. En dråplig historia. Boro var nära att få in segermålet, men pucken tog stolpe ut.
Nicklas Rahm i Växjö Lakers.
Nicklas Rahm i Lakers.

Nog om Boro. När vi ändå är inne på hockeytemat fortsätter vi. Och det en division upp i seriesystemet.
Nybro Vikings ångar på i fortsättningsserien. I söndags vann man den viktiga seriefinalen mot Mörrum.

Stor del i budgetlagets "framgång" har målvakten Johannes Jönsson haft. Jag har i ett tidigare inlägg från 2010, hyllat målvakten. 15 insläppta mål på 10 matcher vittnar om ett gott målvaktsspel från Jönssons sida.
I och med kvällens 3-1-seger mot Helsingborg ryckte Nybro i tabellen. fempoängsledning med fyra matcher kvar och playoff-platsen är nära för hockeykrigarna från Nybro.
Jonny Ågren och Andreas Elofsson fortsätter att producera i KHK, som har fått upp ångan ordentligt i allettan…

En nyfunnen kärlek är den till simningen. När jag var liten, var jag ingen stor fantast av vattenlekar. Men under skolåren i Eslöv, simmade jag i snitt tre dagar i veckan och verkligen, verkligen älskade det. Jag har haft ett uppehåll på ett par år från bassängen. Nu har jag dock återigen hittat "suget" och ska försöka göra två-tre simpass i veckan. En riktigt bra och avkopplande träningsform.

En i klassen har gått och blivit kär. Kul…

Och så lite fotboll. Ingen kan ha undgått John Guidettis framfart i holländska Feyernoord. I mina ögon är han "värd" en chans i landslaget. Det är en ung och hungrig spelare, som en ljus framtid till mötes. Dock gillar jag inte den "kampanj" som förs i media i dag. Jag håller med Daniel Ahonen (www.danielahonen.se) i sin kritik mot media. Var är Johan Elmander i media?

På den lokala fronten är det lugnt, förutom förbundets oväntade regeländring. Numer får A-lag använda hur många spelare som helst i sitt B-lag. Bu eller bä? Personligen är jag diplomatiskt och tycker både och. För lag med få spelare i truppen, kan det vara en räddning. Men samtidigt kan det bli fel för lag som toppar sina lag å det grövsta för att vinna en "simpel" B-lagmatch.
Vissefjärda har lämnat in en överklagan gällande serieindelningen. Fortsättning följer…
I dagarna kommer lagets headcoach Richard Jäghagen hem från sin månadslånga semester i Thailand. Kommer nog ta ett par dagar innan han vänjer sig vid kylan som råder. Speciellt när det vankas konstgräspass i Emmaboda…

När Kalmar FF är i La Manga och filar på formen, så är det innebandy och även lite handboll som regerar i Kalmar. Just nu leder Torsås-laget Slätafly division 1. Tre poäng bakom på en tredjeplats finns FBC Kalmarsund. Just nu är det hausse kring derbyt mellan FBC Kalmarsund och Slätafly i Kalmar Sporthall den 17 februari. Räkna med en utsåld och kokande sporthall då.

Bloggintervjuer är ju något som är populärt i dessa tider. Jag vill inte vara sämre och utlovar en högklassig intervju i kommande inlägg…

Det blev visst en hel del hockey och fotboll i det här inlägget.…
Men oftast skriver man om det man tycker om.

Lovar dock mer privata detaljer i nästa inlägg.

Har du inget att göra?
följ mig på twitter @Grozzan
#reklam
/Grozzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0