Ett nytt barn är kommet till jorden

Vaknade runt åtta i dag. Det första jag ser när jag kollade Twitter-flödet är gratulationer till en viss kronprinsessa och hennes make. De hade fått en dotter, vars namn inte är bestämt än?
Men jag tycker media går till överdrift i rapporteringen angående födseln. Speciellt kvällstidningar går ”bananas” över händelsen. Nej, det blir lite, lite för mycket i mina ögon. Värst är dock den generella hysterin bland vanliga hederliga medborgare. Nja, jag är nog mer för republik än monarki. Men visst är det stort, och jag väljer även jag att ge paret och ungen mina gratulationer.

Har beskyllts för att bedriva en hockeyblogg och tja, ishockey är ett att mina största intressen här i livet, så jag kan inte förneka det. Förmodligen är det min brors fel som drog med mig på hockey när jag var runt sex-sju år. På tal om hockey lirar som bekant Nybro i kväll. En match jag kommer se på plats i Victoriahallen, där jag även kommer träffa på ett par gamla kollegor. Gällande matchen kan det går hur som helst. Givetvis blir Johannes Jönssons målvaktsspel avgörande om Nybro ska ha en chans att vinna matchen. Kan vi hoppas på en publiksiffra runt 1500?

Praktik i kväll, sedan väntar ett par lediga dagar.

Till helgen väntar ett gäng intressanta träningsmatcher i lokalfotbollen. Blir spännande att se hur fomen på lagen är redan nu. Den mest intressanta matchen är Lindsdal mot Oskarhamns AIK. Två lag som även kommer att mötas i serien. Gäller som sagt att sätta sig i respekt. Kan ge fördelar i kommande möten lagen emellan.

-------

* Två dagar kvar till Milan-Juventus

*I morgon är det både låning och löning. Aldrig fel det…

* Om det var vårkänslor i slutet av förra veckan, är det ingenting mot vad det är i dag torsdag. Ett antal plusgrader och solsken, mumma.

* Är  fortfarande nyfiken på var jag kommer befinna mig i sommar. Och vad jag kommer göra?

* Dags att skaffa sig ett gymkort. Allt mer talar för att det Actic i Kalmar, som gäller för mig.

/Grozzan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0