Avgörande skede för Nybro

Äntligen ett blogginlägg igen. Det var inte i går. Men det har varit en del praktiska grejer att ordna nu när man "nyinflyttad" i Kalmar. Men hoppas på bättre frekvens på blogginläggen framöver. I Fredags var första dagen under året, då man kände lite vårkänslor. Jag längtar till våren...

Börjar med att konstatera att FBC Kalmarsund fullständigt pulvriserade Slätafly i det upphaussade innebandyderbyt, inför en fullsatt Kalmar sporthall. Själv fick jag inte förmånen att bevittna matchen, men rapporterna från matchen berättar att 9-1 till FBC inte speglade matchbilden. Men samtidigt går det aldrig, och då menar jag aldrig att snacka bort en 1-9-förlust. I och med derbysegern gick FBC förbi Slätafly och tog över serieledningen på målskillnad. Just nu - fördel Kalmarsund. Kampen mellan lagen fortsätter.

På tal om FBC Kalmarsund, så såg jag innan jul deras bortamatch mot Örlogstaden (Karlskrona) för Blekingesports räkning. En svängig och underhållande match. Med sex minuter kvar av matchen ledde Örlogsstaden med 11-8. Men under matchens fem sista minuter vända Kalmarsund på steken. Med drygt minuten kvar kom kvitteringen och med 45 sekunder segermålet signerat backen Anton Nilsson.
Sedan den moraliskt viktiga segern har det rullat på för FBC.

Jag var nära att få in rätt resultat i matchen mellan Nybro och Halmstad i hockeyettan. Mitt tips var 4-0, det blev 4-1. Som förutspått storspelade Johannes Jönsson i Nybrokassen. Även om jag hoppas att Jönsson stannar i Nybro kommande säsong, så tror jag att han lämnar för spel i högre serie (allsvenskan). Hoppas bara han väljer en klubb där han har chans till mycket speltid. Annars är det i morgon dags för "grande finale" för Nybro. Bortamatch mot Mörrum väntar. Förlust med tre kassar räcker för Nybro. En mentalt svår match för smålänningarna, men jag tror de grejar det. Gissar att det är Olofström som står för motståndet i play off 1.
----------
                                                   
* Efter gårdagens utvisning börjar John Guidetti allt mer likna Zlatan... Handlar först - tänker sedan. På gott och ont.

* Lindsdal vann träningsfighten mot Färjestaden med 1-0. Målskytt för Lifen var Daniel Ahonen. Var det möjligtvis allt kaffedrickande som gav utdelning?

* Kalmar FF slog AIK med 2-0. Jonathan McDonald tvåmålsskytt. Tror han sätter minst tio pytsar i årets allsvenska. Överlag känns nyförvärven mer klockrena i år än under de senaste säsongerna. Synd att norrmannen Solheim skadade sig i matchen mot AIK.

* Säger grattis till min klasskamrat Oskar Mattisson. Han är sportchef i Boro Vetlanda (div2), vars lag tog sig till play off två efter dubbelseger mot Hanhals. Nu blir det tuffare...

* I eftermiddag blir det damhandboll för undertecknad.

* Björn Ranelid - du är en hjälte!

'* Hoppas få i gång intervjuerna här på bloggen igen. Det är på G.

/Grozzan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0