Alla hjärtans dag

Eftersom det tydligen är "Alla hjärtans dag" i dag tisdag, så blir det ett kort inlägg på bloggen.
Bitter? Jag? Nej... Det är ingen dag som berör mig nännvärt. Men samtidigt är det kul med traditioner, om nu just hjärtedagen är det?

I morgon lirar Nybro Vikings sin sista hemmamatch i fortsättningsserien. Halmstad står för motståndet. Ett lag som Nybro trivs mot. Lagen har mötts fem gånger under pågående säsong. Fyra Nybrovinster och en seger för Halmstad. I Victoriahallen har Nybro tagit enklar segrar mot Halmstad. 7-3, 6-2 och 5-1 talar sitt tydliga språk. Mitt tips är att Johannes Jönsson spikar igen och tar en enkel seger med, säg sisådär 4-0.
Vill det sig väl för Nybro, så kan playoffplatsen säkras i morgon. Men allt talar för att det blir en avgörande match nere i Mörrum på söndag.

Har gjort klart med intervjuobjekt till mitt examensarbete. Nu ska bara datum för intervju spikas. Det kommer bli succè.

Praktiken har rullat i gång.

I kväll är det återstart för Champions League i fotboll. För egen är inte intresset för den här turneringen lika stort när inte mitt kära Juventus är med. Men nästa år är "Den gamla damen" tillbaka där de hör hemma. Annars sätter jag mitt hopp till de italienska lagen i CL.


/Grozzan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0